tel. 32 256 10 40 tel. 32 781 77 81 mail: biuro@lingua-house.pl adres: Katowice, ul. Gliwicka 12

Kategorie bloga

BLOG

Twórcze rozgrzewki językowe

Podczas nauki języka obcego ogromną rolę – zarówno dla nauczyciela, jak i dla uczącego się odgrywają rozgrzewki językowe. Nauka przebiega wtedy naturalniej i uczymy się z przyjemnością.

Rozgrzewka może pełnić funkcję wprowadzenia do nowego tematu, powtórzenia i utrwalenia poznanego materiału, kontroli wiedzy. Rozgrzewka na również znaczenie pod względem psychologicznym: pozwala obniżyć napięcie, stres i lęk, wprowadza dobry nastrój, buduje pozytywne relacje w grupie.

Podczas rozgrzewki można ćwiczyć  wszystkie umiejętności językowe: mówienie, czytanie, pisanie, rozumienie. Zadania podczas rozgrzewki powinny aktywizować wszystkie kanały odbioru informacji i zaspokajać  potrzeby wszystkich typów uczących się: wzrokowców, słuchowców i ruchowców.

Godne polecenia są m.in.:

  • „Co jest potrzebne do…?” – uczniowie wymieniają co jest potrzebne do… (np. łowienia ryb, upieczenia ciasta, odkrycia naukowego, zdobycia wysokiej góry). Propozycje nie mogą się powtarzać.
  • „Myślenie pytaniem – co mnie dziwi?” – nauczyciel prosi uczniów o napisanie zdania „Dziwi  mnie, że…” i dokończenie go na 10 różnych sposobów.
  • „Co jest interesującego w ...” -  nauczyciel prosi uczniów, aby w grupach zastanowili się i wypisali, co jest interesującego w zwyczajnych rzeczach np. marchewce, butach, długopisie, itp.
  • „Nie piszemy litery Z” – uczniowie w ciągu dwóch minut wypisują np. przymiotniki określające cechy charakteru, które nie zawierają określonych liter. Potem czytają je na głos – wygrywa osoba mająca ich najwięcej.
  • „Piszemy historyjkę” – nauczyciel zaczyna grę, pisząc na kartce pierwsze zdanie, następnie każdy uczeń dopisuje jedno według uzgodnionego wcześniej tematu Po około 10 dopisanych zdaniach grupa odczytuje całą historyjkę.
  • „Worek skarbów” – nauczyciel wkłada do nieprzezroczystego woreczka przedmiot i zapisuje na tablicy zdania typu: „To nie może być…”, „To musi być…, ponieważ jest…. ”, „Wydaje mi się, że to…”. Uczniowie otrzymują woreczek i nie zaglądając do niego, dotykając przedmiotu, starają się odgadnąć, co to za rzecz; opisują ją używając wyrażeń zapisanych na tablicy.

Przytoczone rozgrzewki warto stosować na początku każdych zajęć , niezależnie od zaplanowanego tematu.

Autor: Aleksandra Skórzewska

← POWRÓT
← POWRÓT

Informacje i zapisy

Sekretariat Lingua House
Katowice ul. Gliwicka 12/11

Sekretariat Coaching & Training House
Katowice ul. Gliwicka 12/11

telefon Telefon: 32 781 77 81 telefon 2 Telefon: 32 256 10 40
email icon E-mail: biuro@lingua-house.pl email E-mail: info@coaching-house.pl

 

Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.